divendres, 25 de desembre del 2015

Pastis SIN/SIN



SIN/SIN?? Doncs si , sense sucre , sense ous. Aquest pastís va ser , com tantes altres coses que faig a la cuina una prova, després de fer un patís de xocolata (ja l’he penjat anteriorment), com que era per un aniversari i hi havia nens petits  (de un any) vaig voler fer un pastís per a aquells bebès que encara no han tastat l’ou (i tampoc volia posar sucre).

Doncs bé, bàsicament vaig agafar la recepta tradicional de pa de pessic de iogurt i modificar-la, per els diferents blogs alguna vegada he vist que es podia substituir cada ou per un plàtan , i així ho vaig fer, però posar tres plàtans em va semblar excessiu, així que ho he reduït a la meitat,.

Per a substituir el sucre vaig utilitzar remolatxa. Un parell de remolatxes bullides (ara ja tinc remolatxes naturals, però quan vaig fer el patis no en  tenia encara.
Així doncs ens quedaria:


INGREDIENTS:

1.5 plàtans
2 remolatxes bullides
1 iogurt natural
1 mida de iogurt d’oli
2 mides de iogurt de farina
1 sobre de llevat


PREPARACIÓ:

Aixafem el plàtan amb una forquilla. Trinxem la remolatxa (jo ho vaig fer amb la picadora), mesclem tots els ingredients fins a que ens quedi una massa homogènia.

Ho posem en un motlle prèviament enfarinat i al forn a 160º uns 25 minuts.








NOTES:

Queda una mica “humit, als nens els va agradar però per a adults s’hauria de millorar la dolçor, potser afegint mel o xarop d’Agave o similar.
















Tot i que ho he buscat una explicació del perquè d’aquesta substitució, no he trobat res, si algú coneix els motius físics estaria bé saber el motiu, de tota manera deixo un dels enllaços que he trobat per a substituir els ous.

https://www.sabrosia.com/2013/05/7-sustitutos-para-el-huevo/





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada