dimarts, 28 de febrer del 2012

Pastís de caramel i xocolata

INGREDIENTS:

2 cp cacao en pols
175 g mantega o margarina (a temperatura ambient)
175 g sucre
2 ous
2 cp mel
200 g farina
1 cp llevat
4 cs llet
100 g xocolatines amb caramel

Per a la cobertura:
100 g xocolatines amb caramel
50 g mantega
2 cp llet
100 g sucre glassa


PREPARACIÓ:

Barregem el cacau amb dues cullerades d’aigua calenta. Afegim la mantega, el sucre, els ous, la farina i la llet. Mesclem bé durant 2 minuts com a mínim. Afegim a la mescla les xocolatines a trossos petits.

Ho posem en un motlle prèviament engrassat i ho posem mall forn a 180º uns 50 minuts. Deixem refredar i ho triem del motlle.

Per a la cobertura escalfem les xocolatines a foc lent en un cassó, afegim la llet i la mantega.. remenem bé. Un cop estigui tot desfet, retirem del foc i afegim el sucre glassa.  Deixem refredar una mica i ho estenem per sobre del pastís.
























NOTES:

El pastís queda un pel sec per al meu gust, però en contrasta amb el caramel que és una mica tou i molt dolç, fan una gran combinació.


Jo no sóc massa aficionada a la mel, i per tant només en compro quan en necessito per a una recepta. Sóc partidària de llegir sempre les etiquetes i per sorpresa meva, al llegir l’etiqueta de la mel, vaig descobrir que excepte algunes mels locals (tipus la de romaní…), les mels tradicionals són mescla de mels de la Comunitat Europea i de fora de la CE. La mel és un aliment poc susceptible d’alteracions, però no sé si em convenç molt això de mels de segons quins llocs, ja q la legislació Europea és de les més estrictes , mentre que altres solen ser més laxes. Al final però, tot i els meus dubtes, vaig haver de comprar-la  perquè totes les marques tenien la mateixa mescla.

  

2 comentaris: