diumenge, 11 de maig del 2014

Pastís de préssec

Seguim amb els pastissos (no ho puc evitar, al meu dia a dia cuino coses per dinar i sopar, però el que mes m'agrada es fer dolços, no hi puc evitar). Ja que sembla que arriba el bon temps, ja tinc ganes que hi tornin a haver préssecs, mentrestant em delectaré amb el pastís que vaig fer a l'estiu passat. Es un a recepta d'una revista, i molt senzilla.


INGREDIENTS:

4 préssecs (podem utilitzar els que estiguin a punt de fer-se malbé)
200 g farina
1 sobre de llevat
100g sucre
1 iogurt
3 ous
la ratlladura de la pell de mitja taronja
100ml d'oli d'oliva


PREPARACIÓ:

Pelem els préssecs i els tallem a daus el més regulars possibles. En un bol separem els rovells de les clares i batem els rovells amb el sucre. Afegim la farina i el llevat tamisats a poc a poc. Afegim el iogurt i l'oli fins a obtenir una massa uniforme. En un altre recipient batem les clares a punt de neu i les afegim poc a poc a la mescla amb moviments envol-vents per a que no es “desinflin”. 

Afegim el prèssec i la ratlladura de taronja i ho posem en un motlle prèviament untat amb oli i farina per a que no s'enganxi. Ho posem al forn a 180º uns 30 minuts.

Un cop fred ho desmotllem i ja està llest, malauradament en el meu cas el vaig haver de cobrir amb xocolata perquè el motlle no era l'adequat i al desmot llar-lo va quedar una mica lleig (es va esmicolar)














NOTES:

Si no podem esperar, també es pot fer amb préssec en almíbar, però llavors jo li reduiria la quantitat de sucre un 15%, perquè sinó quedarà molt dolç






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada