diumenge, 20 de juliol del 2014

Gaspatxo i vacances



Ja arriba l’estiu, i amb la calor les ganes de coses fresquetes. A mi mai m’ha quedat gaire bé el gaspatxo, però aquest any m’he animat a fer-lo de nou. M’he basat en la recepta tradicional de “Javi Recetas”, però després he anat modificant al meu gust.


INGREDIENTS:

1 Kg de tomàquet madur

1 pebrot verd (uns 60g)
1 tros de cogombre (4 dits d’ample)
1 tros de ceba (uns 100 g)
1 tros de pa del dia anterior (uns 60g)
1 dent d’all
Oli d’oliva
Sal
Vinagre blanc


PREPARACIÓ:

Tallar el pa a daus i tallar els tomàquets en 4 parts (traient la part de dalt). Afegir el pebrot, la ceba, el cogombre i l’all pelat. Triturar tot amb la batedora (jo ho faig en una olla gran per si s’hagués d’afegir més quantitat d’algun ingredient).
Afegir sal, oli i vinagre al gust. Anar rectificant segons el sabor. En aquest cas, per al meu gust personal l i poso sempre més oli i sal, per a les verdures d’inici, les modificacions que jo he fet han estat augmentar la quantitat de tomàquet fins a 1,5 Kg i disminuir el pebrot (bàsicament perquè a mi no m’agrada). Si ha quedat molt espès es pot fer més clar amb aigua freda.


















ALTRES:

Ja ha arribat l’estiu, i marxem de vacances, és a dir que tot i que penso cuinar molt aquest agost, no publicaré res fins al setembre (a mitjans de més quan els nens comencin l’escola.



Bon estiu i felices vacances als que en tingueu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada