diumenge, 21 de setembre del 2014

Cupcakes de nabius i caramel de vodka negre


Ja estem de tronada a la normalitat. Després de les vacances ja torna a ser aquí amb receptes noves. Per començar una de cupcakes, aquesta vegada amb l’excusa d’acabar un vodka negre que tenia abandonat a la nevera


INGREDIENTTS:

Per a la massa:

120 g mantega
220 g sucre
3 ous
200 g farina
2 cullerades de llevat
120 ml de llet (es pot substituir uns 30 ml per vodka negre)
Melmelada de nabius



Per a la cobertura:

250 g mantega
325 g sucre glassa
2-3 cullerades de vodka negre
Colorant violeta (opcional)


PREPARACIÓ:

En un bol, mesclem la mantega amb el sucre. Després seguim batent i afegim els ous de un en un. Afegim després la meitat de la farina tamisada i el llevat, la llet i el vodka, i finalment l’altre meitat de la farina tamisada. Com que el vodka negre dona una mica de color i sembla una massa gris, jo vaig afegir colorant violeta per a donar un millor aspecte.


Ho repartim en els motlles i ho posem al forn esclafat durant uns 25 minuts. Quan estigui fet ho deixem refredar completament. Mentrestant podem manar preparant la crema de mantega; mesclem els ingredients i batem primer a velocitat baixa i després uns 5 minuts a velocitat màxima.



Buidem l’interior de les cupcakes amb un buidador de cors de poma (si no en teniu amb un Ganivet o una cullereta es pot fer , però no és tan ràpid) i guardem la part de dalt del que hem tret. Farcim amb la melmelada i tapem el forat.


Decorem amb la crema de mantega i preparem el caramel. En un pot, posem sucre i vodka negre i ho portem a ebullició amb molt de compte. Posem una mica de caramel per sobre de cada cupcake i ja ho tenim!




ALTRES:


Jo vaig omplir les cupcakes amb melmelada de nabius, la idea original era agafar fruites del bosc i fer un puré amb una mica de sucre, però no en vaig trobar i em vaig haver de conformar amb la melmelada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada